Katarzyna Głowacka

Mgr pedagogiki w zakresie pedagogiki wczesnoszkolnej z technologią Informacyjną Uniwersytetu Pedagogicznego, ukończony kurs kwalifikacyjny z zakresu terapii pedagogicznej (Ośrodek Kształcenie Ustawicznego Nauczycieli Polskiego Stowarzyszenia Psychologów Praktyków), studia podyplomowe z uzyskanym tytułem terapeuty w zakresie: Teoria integracji sensorycznej w diagnozie i terapii dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi , ukończone studia podyplomowe w zakresie informatyki.

Od dziesięciu lat czynny nauczyciel edukacji wczesno szkolnej pracujący w szkołach integracyjnych łączący pracę dzieci zdrowych z dziećmi z trudnościami szkolnymi oraz dziećmi z zaburzeniami rozwojowymi. W swej pracy łączy elementy integracji sensorycznej z elementami terapii pedagogicznej. Wieloletni Instruktor ZHR prowadzący gromadę zuchową, łączy zabawę z nauką.

Inne szkolenia:

  • Kurs terapii ręki,
  • Dotyk dla Zdrowia –kurs I stopnia
  • Dotyk dla Zdrowia-kurs II stopnia
  • Analiza rysunku dziecka
  • Tańce świata, tańce europejskie i tańce integracyjne
  • Zasady pracy z dzieckiem agresywnym i dzieckiem nadpobudliwym
  • Masaż Shantala
  • Diagnoza i terapia funkcji wzrokowych Impuls System w trudnościach w czytaniu
  • Skoncentruj się! Praktyczne wskazówki do pracy z uczniem z trudnościami w koncentracji
  • Handle- kurs wprowadzający i podstawowy
  • Kompetencje nauczyciela na I i II etapie edukacyjnym w kontekście obniżenia wieku szkolnego
  • Zaburzenia przetwarzania bodźców sensorycznych u dzieci urodzonych przed czasem- krótko i długotrwałe konsekwencje przedwczesnego porodu
  • Kinezjologia Edukacyjna- „Brain Gym” matoda dr Paula Dennisona i Gail Denison
  • „Odmieniając codzienne chwile”- metody wspierania wczesnych umiejętności społeczno- komunikacyjnych dziecka z spektrum autyzmu przez zabawę.
  • O agresji i pracy z dzieckiem agresywnym
  • Oswoić konflikt- techniki dramowe rozwijające umiejętność konstruktywnego rozwiązywania konfliktów
  • Dziecko nadpobudliwe- diagnoza i postępowanie wychowawcze
  • Twórcze techniki motywacyjne
  • Stymulacja wzrokowa dziecka w okresie przedszkolnym i wczesnoszkolnym
  • Uczniowie zdolni- rola szkoły w rozwoju i wspieraniu ich możliwości twórczych
  • Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych
  • Wspomaganie rozwoju dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce- program szkolny wg integracji odruchów dr Sally Goddard